Nieuws

06-12-2024

Openingstijden in Kerstvakantie

De Kerstdagen – 25 en 26 december – en in de periode 28 december 2024 tot en met Nieuwjaarsdag 1 januari 2025 is de praktijk gesloten en kunt u voor spoedeisende zaken terecht bij de Huisartsen Spoedpost of huisartsengroep TuinHeuvel.

Op vrijdag 27 december beschikken wij over minimale bezetting en wij verlenen alleen spoedeisende en dringende zorg. Door de afwezigheid van collega’s kan de wachttijd aan de telefoon langer zijn dan u van ons gewend bent. We vragen u zoveel mogelijk gebruik te maken van onze digitale mogelijkheden: MijnGezondheid.net

Denkt u eraan i.v.m. de feestdagen tijdig uw herhaalrecept aan te vragen.
De apotheker heeft 2 werkdagen nodig om uw medicatie af te kunnen leveren.

19-11-2024

Nieuwe collega: Yaela Bosman, huisarts in opleiding

Met trots verwelkomen wij Yaela Bosman als nieuwe collega binnen onze huisartsenpraktijk! Dokter Bosman is derdejaars huisarts in opleiding en brengt een brede ervaring mee. Na een eerste jaar als huisarts in opleiding in Rotterdam heeft ze het afgelopen jaar vanuit haar opleiding gewerkt op de Spoedeisende Hulp van het Bravis en de afdeling Psychiatrie in het Amphia. Daarnaast heeft ze vóór de opleiding al ervaring opgedaan als arts niet in opleiding tot specialist (anios) in zowel de kinder- en jeugdpsychiatrie als de ouderengeneeskunde.
Patiënten kunnen bij dokter Bosman rekenen op een vriendelijke en deskundige dokter die altijd een luisterend oor biedt. Ze kijkt uit naar goed contact met collega’s en patiënten, en ze ziet dit jaar als een kans om zich verder te ontwikkelen in het huisartsenvak, zodat ze volgend jaar vol vertrouwen aan de slag kan als huisarts.

Ik kijk ernaar uit om patiënten bij te staan en mezelf verder te bekwamen in het huisartsenvak, om volgend jaar met vertrouwen de stap naar zelfstandig huisarts te maken.” – Dokter Bosman

16-11-2024

Dokter Bijkerk (update)

Dokter Bijkerk heeft tijdens een fietsongeval in maart nekletsel opgelopen. Hij herstelt goed, en bouwt langzaam zijn spreekuur weer op. Wilt u contact met dokter Bijkerk, dan kan dat in eerste instantie online. Via MijnGezondheid.net of Spreekuur.nl. De meeste medische vragen kan dokter Bijkerk online aan u beantwoorden. Mocht het echt nodig zijn om u op het spreekuur in de praktijk te zien, dan geeft hij dit aan. Het kan zijn dat u op consult komt bij dokter Nabers of dokter Roosen. 

Dank u wel voor uw begrip

24-09-2024

Dokter Nabers is nieuw teamlid vanaf 1 oktober

Dokter Nabers versterkt vanaf 1 oktober ons team. Op dins-, woens- en donderdagen houdt zij spreekuur, beantwoordt zij online consulten en vervult de andere werkzaamheden van een huisarts. Mocht een huisbezoek nodig zijn dan doet zij dat -net zoals dokter Bijkerk- zoveel mogelijk op de fiets.

Dokter Nabers vertelt over zichzelf: “Als arts hecht ik veel een goede communicatie. Ik ben open en direct en kan goed luisteren. Verder kijk ik kritisch naar lopende processen en ben daarin op zoek naar verbeteringen. Ik houd van uitdagingen.” Naast huisarts is dokter Nabers ook Specialist Ouderengeneeskunde en de voorliefde voor de oudere patiënt is, ook nu als huisarts, gebleven.

02-09-2024

Doktersassistent in opleiding werkt aan haar en uw toekomst

Het is een spannende tijd voor Euredice, na 20 jaar als apothekersassistente te hebben gewerkt, slaat zij een nieuwe weg in. Eind augustus start zij met de opleiding tot doktersassistent om zich in 1,5 jaar tijd om te scholen. Voor de opleiding gaat zij 1 dag in de week naar school en werkt zij 2,5 dag bij Panta Rhei om het vak doktersassistent te leren. Euredice: “Mensen helpen en hen adviseren bij hun zorgvragen heb ik altijd leuk gevonden. Ik kijk er naar uit dit te combineren met het uitvoeren van medisch technische handelingen zoals oren uitspuiten, wratten aanstippen en nog veel meer.”

Met het opleiden van Euredice willen wij bijdragen aan het oplossen van het personeelstekort in de zorg. En natuurlijk vinden we het heel leuk om een enthousiaste en leergierige collega te mogen verwelkomen. Wij zijn ervan overtuigd dat dit de zorg voor u helpt verbeteren.

19-08-2024

Amal luistert, heeft begrip en is tegelijkertijd duidelijk

Met deze eigenschappen stelt Amal zich voor. Hoewel jong en net uit de schoolbanken straalt de nieuwe doktersassistente van Huisartsenpraktijk Panta Rhei uit dat ze een meid is die haar vak verstaat. Vooral in het contact met de patiënt wil zij het verschil maken door toegankelijk en helder te zijn over de gezondheid van behandelopties van patiënten. Ze zegt daarover: “Ik neem de tijd voor elke patiënt, zodat we samen op basis van wederzijds vertrouwen kunnen werken aan hun gezondheid”. Ze is gedreven om zichzelf te blijven ontwikkelen en werkt graag in een ondersteunende en samenwerkende werkomgeving. Kortom Amal kijkt met enthousiasme er naar uit een positieve bijdrage te leveren aan de praktijk en de zorg voor de patiënten.

16-07-2024

Wij zijn Erkend Leerbedrijf

Vandaag zijn wij erkend als Leerbedrijf. Dit betekent dat wij MBO doktersassistenten mogen opleiden. Dit gaan wij ook doen met ingang van september 2024. U kunt dan Euredice aan de balie of telefoon treffen. Haar opleiding duurt 2 jaar, waarin zij 1 dag per week naar school gaat en 2,5 dag in onze praktijk werkt.

03-07-2024

Blijvende oplossingen in zicht voor patiënten van Co-Med Breda

In Breda wordt een blijvende oplossing gevonden voor patiënten die daar staan ingeschreven bij de Co-Med praktijk in de wijk Haagse Beemden.

Huisartsen Zorggroep (HZG) Breda en Het Huisartsenteam zijn twee groepen van huisartsen die actief zijn in Breda. Zij hebben toegezegd dat iedere patiënt zo snel mogelijk, maar uiterlijk dit najaar, huisartsenzorg geleverd krijgt vanuit een van de reguliere praktijken in de wijk. Lees verder …

 

21-06-2024

Open voor inschrijving

Mensen woonachtig in onze directe omgeving, op de postcodes 4811, 4812, 4813, 4814, 4815, 4819, 4836, 4837, 4838 en 4839, kunnen zich inschrijven. Houdt rekening met enige tijd (ca. 2 weken) om uw inschrijving te verwerken.
Meer informatie:  klik hier.

Mensen die niet woonachtig zijn in de genoemde postcodegebieden kunnen zich wenden tot Thuisdok.nl

23-04-2024

Artsen slaan alarm

Alle ouders en verzorgers hebben het recht om deze vier feiten over vapen te kennen. De tabaksindustrie vertelt dit niet, wij daarom wel:

  1. Uit veel vapes komt meer giftige en verslavende nicotine dan uit een heel pakje sigaretten;
  2. Nicotine verstoort de ontwikkeling van hersenen en dat is onherstelbaar;
  3. Nicotine vergroot de kans op verschillende psychische problemen;
  4. Vapende jongeren gaan drie keer zo snel sigaretten roken.

Zie voor meer informatie en filmpjes: https://artsenslaanalarm.nl/

08-12-2023

Bereid u voor op een spoedgeval

In het geval van spoed heeft u snel de juiste zorg nodig. Het kan lastig zijn om de juiste acute zorgaanbieder te kiezen: de huisarts, huisartsenspoedpost of ambulancezorg (112). En het is belangrijk dat u geïnformeerd bent over de verschillende acute zorgaanbieders en de wijze waarop je die kunt benaderen. Zo krijgt u eerder de juiste zorg, of het juiste zorgadvies, passend bij uw zorgvraag. Dit draagt bij aan het verminderen van de druk op de (acute) zorg.

11-09-2023

Landelijke verwijsafspraken

We informeren u graag over de verwijsafspraken die gemaakt zijn tussen alle zorgaanbieders. Als huisartsenpraktijk krijgen wij regelmatig een verzoek om een verwijzing. In een aantal gevallen is een verwijzing niet nodig of moet deze door de specialist zelf worden opgesteld. Twijfelt u, neem gerust een kijkje op www.verwijsafspraken.nl.

26-01-2023

Verminderen wachttijd aan de telefoon

We merken dat de wachttijden aan de telefoon lang zijn, dat vinden wij onwenselijk. Daarom hebben wij maatregelen getroffen. U kunt vanaf vandaag in de ochtenden bij een lange wachtrij aan de telefoon kiezen om een terugbelverzoek achter te laten. De assistente belt u op het afgesproken tijdstip terug. Zij kan u dan de tijd en aandacht schenken die nodig is. U heeft ook de keuze om te blijven wachten.

Hoe werkt het?

Als de wachtrij aan de telefoon tussen 08.00-12.00 uur lang wordt of als u ná 12.30 uur met onze praktijk belt, krijgt u een bandje te horen met de optie om een terugbelverzoek te plaatsen. U volgt de stappen en spreekt een voicemail in met uw naam, geboortedatum en de reden dat u teruggebeld wilt worden. Daarna heeft u de mogelijkheid om een keuze te maken wanneer u teruggebeld wilt worden. er zijn verschillende tijdsblokken beschikbaar zodat u u kunt bepalen welke tijd u het beste schikt. U wordt dan door de assistente teruggebeld in het door u aangegeven tijdsblok.

Voor veel gezondheidszaken is telefonisch contact niet per sé noodzakelijk. U kunt 24/7 terecht op MijnGezondheid.net voor het aanvragen van herhaalmedicatie, plannen van een afspraak, een bericht versturen aan de huisarts, het inzien van labuitslagen of uw dossier.

TIP: Neem – voordat u de assistente belt – een kijkje op www.thuisarts.nl voor betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid. Onze assistenten gebruiken dit ook bij het geven van advies aan u.

Voor medische spoedgevallen blijven wij de gehele dag telefonisch bereikbaar.

9 juni 2022

Bij ons kunt u een PGO gebruiken

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of website. In een PGO kunt u verbinding maken met de computer van uw zorgverleners. Zoals van de huisarts, het ziekenhuis of een therapeut. Zo haalt u een kopie van uw medische gegevens op en zet je deze in uw PGO. Dit maakt een PGO anders dan een patiëntportaal. In ons portaal MijnGezondheid.net ziet u alleen informatie van Huisartsenpraktijk Panta Rhei. In een PGO kunt u ook informatie van andere zorgverleners ophalen.

Wij vinden het belangrijk dat u overzicht hebt over al jouw medische gegevens. Meer informatie over het gebruik van een PGO treft u elders op onze website aan, klik hier.

Update september 2022:

Ook het Amphia Ziekenhuis biedt de mogelijkheid uw gegevens te verzamelen in uw PGO.

3 juni 2022

Zorg voor elkaar Breda

Voor vragen over uw gezondheid en ziekten kunt u bij onze huisartsenpraktijk terecht. Heeft u een vraag over hulp of over zorg dan kunt u terecht bij de organisatie Zorg voor Elkaar. Bij Zorg voor Elkaar Breda werkt iedereen samen: inwoners, vrijwilligers, organisaties én de gemeente. Denk hierbij aan:

  • maatschappelijk werkers
  • huishoudelijke hulpen
  • wijkverzorgenden en wijkverpleging
  • Wmo-klantmanagers
  • consulenten (raadgevers) die cliënten ondersteunen en begeleiden
  • mensen die mantelzorgers ondersteunen
  • sociaal werkers in de wijken
  • vele vrijwilligers op allerlei gebieden

Kijk voor meer informatie op: https://zorgvoorelkaarbreda.nl/

06-04-2021

Keurmerk Nederlands Huisartsen Genootschap weer voor 3 jaar toegekend

Alsof het jaar al niet enerverend genoeg was, heeft een aantal weken geleden de audit plaatsgevonden voor de NHG Praktijkaccreditatie. En weer heeft Huisartsenpraktijk Panta Rhei deze succesvol doorlopen en mogen wij ook de komende 3 jaar het keurmerk van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NPA) dragen. Al sinds 2014 draagt Huisartsenpraktijk Panta Rhei dit keurmerk.
Een praktijk die het keurmerk van NPA draagt, voldoet aan de normen voor huisartsenzorg. Dit betekent dat u erop kan vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent dit dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

30-12-2020

Kijk bij doorverwijzing goed uw zorgpolis na voor vergoeding

Het einde van het jaar is voor veel mensen hét moment om een andere zorgverzekering te overwegen. En de keuze is reuze. Veel zorgverzekeraars bieden verschillende zorgpolissen aan. Ieder met hun eigen voorwaarden en premie. Voor onze medewerkers is het onmogelijk om de inhoud van alle zorgpolissen te kennen. Wij raden u aan bij een doorverwijzing van uw huisarts goed de polisvoorwaarden na te kijken of kosten worden vergoed door uw zorgverzekering. 

Geneeskundige zorg door de huisarts, praktijkassistent en praktijkondersteuner vallen onder het basispakket en worden volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Informatie over het basispakket en wat daaronder valt, leest u op de website van de Rijksoverheid. Neem voor informatie over uw eigen situatie contact op met uw eigen zorgverzekeraar. Meer informatie vind u ook op de website: www.ikregelmijnzorggoed.nl

01-07-2020

Online inzage medisch dossier

Per vandaag is het mogelijk online inzage te krijgen in uw medisch dossier van de huisarts. Gewoon thuis via de eigen telefoon of computer: via de online patiëntomgeving MijnGezondheid.net. Hierdoor wordt het makkelijker om samen met de huisarts te praten over de eigen gezondheid en om een keuze te maken over de behandeling.

De medische gegevens zijn goed beveiligd. Alleen de medewerkers van de huisartsenpraktijk en u als patiënt heeft toegang tot de gegevens. Wees voorzichtig met het geven van medische gegevens aan anderen en deel nooit zomaar gegevens aan bedrijven die daarom vragen. Heeft u vragen over de inhoud van uw dossier, dan kunt u deze stellen middels het eConsult in MijnGezondheid.net.

Voor het eerste gebruik dient u zich te aan te melden. Klik hier voor meer informatie en de werkwijze.