Nieuws

CONTINUE

Coronavaccinatie(bewijzen) klik hier.

12-01-2022

Apotheek BENU Centrum vanaf 17 januari weer open

Op 17 januari zal BENU Apotheek Breda Centrum weer geopend zijn voor patiënten op locatie Nieuwe Haagdijk 21.

2021-2022

Hoe houden wij onze zorg toegankelijk

We merken toenemende drukte aan de telefoon. Ook ziekte en quarantaine van de medewerkers hebben gevolgen voor onze bereikbaarheid. We hechten aan kwalitatief hoogwaardige zorg en houden deze graag toegankelijk. 

U kunt ons helpen:

  • De betrouwbare website www.thuisarts.nl biedt veel informatie over gezondheidsvragen die u mogelijk heeft. Wie weet helpt de geboden informatie u al verder. Blijft u toch met zorgen zitten, dan kunt u alsnog contact met ons opnemen telefonisch in de ochtend of 24/7 via MijnGezondheid.net.
  • Veel vragen aan de huisarts kunt u stellen via MijnGezondheid,net of de MedGemak-app. U krijgt dan rechtstreeks antwoord van de huisarts. Om van deze mogelijkheid gebruik te maken (ook buiten onze openingstijden), klik op de volgende link: Mijngezondheid.net. Via dit online patiëntenportaal kunt u ook herhaalmedicatie aanvragen of lab-uitslagen bekijken.
  • Wilt u toch persoonlijk contact dan zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar tussen 08.00-12.00 uur. Vanaf 12.00 uur concentreren de medewerkers zich op hun zorgtaken en zijn wij uitsluitend voor dringende en spoedeisende gevallen  bereikbaar. 
  • Heeft u vragen over de coronavaccinatie neem dan contact op met het landelijke informatienummer 0800 1351 (08.00-20.00 uur bereikbaar) of bezoek de website www.coronavaccinatie.nl. Zij beschikken zij over de meest actuele informatie. 
  • Heeft u vragen over het vaccinatiebewijs (DCC) bel dan met 0031 247 247 247 (24 uur per dag, 7 dagen per week) of bezoek de website Coronacheck.nl. Alleen als u volledig door ons bent gevaccineerd en géén toestemming heeft gegeven voor registratie in RIVM-register kunnen wij u in uitzonderlijke gevallen helpen.

Bovenal vragen wij u om uw begrip en geduld. We hebben veel bewondering voor het Panta Rhei-team en hoe zij in deze uitdagende tijden het beste uit zichzelf halen om u van de juiste zorg te blijven voorzien.

09-11-2021

Online afspraak plannen tijdelijk niet mogelijk

Vanaf heden is het niet mogelijk om online via de website of MijnGezondheid.net een
afspraak in te plannen. Wij willen u in een veilige omgeving kwalitatief hoogwaardige zorg
leveren en dit betekent dat wij bij het plannen van afspraken onderscheid maken tussen
mensen met en mensen zonder verkoudheidsklachten. Voor het maken van dit onderscheid is
de expertise van onze praktijkassistente noodzakelijk. Zij beschikken door opleiding en
ervaring over de kennis om de juiste inschatting te maken. Om die reden is het plannen van
een afspraak uitsluitend mogelijk door te bellen met de praktijkassistente. Zij is bereikbaar op
werkdagen tussen 08.00-12.00 uur op telefoonnummer 076 521 28 19.
Het aanvragen van herhaalrecepten, bericht sturen aan de huisarts, inzien van labuitslagen
of het medisch dossier blijft wel mogelijk via MijnGezondheid.net en de app MedGemak

30-11-2021

Prik tegen griep en pneumokokken

In oktober en november was de gelegenheid (voor de mensen die daarvoor in aanmerking komen) om langs te komen voor de griep- en/of pneumokokkenprik. Heeft u een uitnodiging ontvangen en nog niet de prik gehad, neem dan contact met de praktijkassistente om een afspraak te maken. Lees verder…

01-10-2021

Prikpost verhuisd

De prikpost in Amphia locatie Langedijk is verleden tijd. Sinds 1 oktober kunt u voor bloedafname terecht aan de Oranjeboomstraat 241, 4812 ED in Breda. De locatie is geopend van maandag t/m vrijdag van 07.30 tot 12.30 uur.

31-08-2021

Wijzigingen Amphia Bloedafname locatie Langedijk

Per 1 september 2021 zijn de openingstijden van Amphia locatie Langedijk, afdeling Bloedafname gewijzigd naar:
Maandag tot en met vrijdag : 07.30 tot 12.30 uur

Vanaf 1 oktober verhuist de afdeling Bloedafname van Amphia locatie Langedijk naar de Oranjeboomstraat 241. De openingstijden blijven zoals hierboven vermeld.

12-05-2021

Informatie voor risicogroepen over leven in coronatijd

Speciaal voor risicogroepen heeft kenniscentrum Vilans een informatiepunt ingericht: Leven in coronatijd als je risico loopt. Het doel van dit informatiepunt is om mensen uit risicogroepen, ouderen en mensen met een beperking, te helpen met vragen waar ze mee zitten. Dat doen ze op een laagdrempelige manier, in goed te begrijpen taal. De website gaat over zaken als vaccinatie, testen en quarantaine en mondkapjes, maar ook over thema’s als welke gevolgen corona heeft voor het contact met zorgverleners en sociale contacten. Wilt u meer hierover weten: klik hier.

14-04-2021

Aanhoudende klachten na uw COVID-19 infectie

Mocht u 6 weken na uw COVID-19 infectie aanhoudende klachten hebben, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen voor een afspraak met de huisarts. Uw huisarts is degene die samen met u beoordeelt of er extra onderzoeken gedaan moeten worden. Soms zijn extra onderzoeken niet nodig, maar is er wel hulp nodig bij het herstel. Uw huisarts kan u verwijzen naar een hulpverlener voor herstelzorg, bijvoorbeeld naar de ergotherapeut of fysiotherapeut. Onder bepaalde voorwaarden is er vergoeding mogelijk, voor meer informatie: Paramedische herstelzorg na COVID-19 | Verzekerde zorg | Zorginstituut Nederland
Als u psychische klachten heeft door uw COVID-19 infectie dan kunt u ook bij uw huisarts terecht. Misschien is het dan nodig om een psycholoog of praktijkondersteuner in te schakelen.
Mensen die langer dan 3 maanden klachten houden, kunnen zich voor advies en ondersteuning wenden tot C-Support. C-support werkt in opdracht van VWS voor Covid-19 patiënten die langdurig klachten ondervinden van een coronabesmetting. Klik hier voor de website van C-Support.
Meer informatie en lotgenotencontact voor mensen die corona hebben gehad, vindt u op Coronalongplein.

06-04-2021

Keurmerk Nederlands Huisartsen Genootschap weer voor 3 jaar toegekend

Alsof het jaar al niet enerverend genoeg was, heeft een aantal weken geleden de audit plaatsgevonden voor de NHG Praktijkaccreditatie. En weer heeft Huisartsenpraktijk Panta Rhei deze succesvol doorlopen en mogen wij ook de komende 3 jaar het keurmerk van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NPA) dragen. Al sinds 2014 draagt Huisartsenpraktijk Panta Rhei dit keurmerk.
Een praktijk die het keurmerk van NPA draagt, voldoet aan de normen voor huisartsenzorg. Dit betekent dat u erop kan vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent dit dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

10-03-2021

Nieuwe gezicht met veel ervaring. We stellen aan u voor: Marian Vermeulen

Bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei introduceren wij een nieuw gezicht: Marian Vermeulen. Marian is Verpleegkundig Specialist, een nieuwe functie in onze praktijk. Op onze website leggen wij uit wat een Verpleegkundig Specialist is en doet in de huisartsenpraktijk.
Met Marian halen we een bak aan ervaring naar de praktijk. In 35 jaar heeft zij door verschillende functies in diverse sectoren van de zorg ervaring opgedaan en sinds 2014 is zij als Verpleegkundig Specialist bij onder andere Huisartsenpost Breda werkzaam. Marian streeft naar het vinden van de optimale behandeling met en voor de zorgvrager en te doen wat ze afspreekt. U treft haar na 1 april op woensdagen aan in onze praktijk.

19-02-2021

Florianne Vehmeijer eerste huisarts in opleiding

René Bijkerk was eerder al 10 jaar huisartsopleider. Door die ervaring weet hij dat het opleiden van toekomstige huisartsen heel erg leuk is en ook bijdraagt aan de huisartsenzorg van de toekomst. Niet alleen brengen huisartsen in opleiding actuele kennis met zich mee, ook zijn er veel nieuwe huisartsen nodig om het (dreigende) huisartsentekort in Nederland tegen te gaan. Op 1 maart 2021 start de eerste huisarts in opleiding bij onze praktijk.
Florianne Vehmeijer is afkomstig uit Rotterdam en volgt daar aan Erasmus MC de driejarige specialisatie tot huisarts. In haar jaar bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei wil ze veel leren en steeds zelfstandiger gaan werken. Zij zal haar eigen spreekuur voeren onder supervisie van René Bijkerk. Florianne omschrijft zichzelf als een arts die betrokken is en goed luistert en haar patiënten zo goed mogelijk probeert te helpen.
Na haar basisopleiding is Florianne als arts-assistent Kindergeneeskunde werkzaam geweest en de afgelopen jaren heeft zij promotieonderzoek gedaan naar de gevolgen van stress op de gezondheid van kinderen. Nu heeft ze vooral heel veel zin om aan de slag te gaan bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei.

30-12-2020

Kijk bij doorverwijzing goed uw zorgpolis na voor vergoeding

Het einde van het jaar is voor veel mensen hét moment om een andere zorgverzekering te overwegen. En de keuze is reuze. Veel zorgverzekeraars bieden verschillende zorgpolissen aan. Ieder met hun eigen voorwaarden en premie. Voor onze medewerkers is het onmogelijk om de inhoud van alle zorgpolissen te kennen. Wij raden u aan bij een doorverwijzing van uw huisarts goed de polisvoorwaarden na te kijken of kosten worden vergoed door uw zorgverzekering. 

Geneeskundige zorg door de huisarts, praktijkassistent en praktijkondersteuner vallen onder het basispakket en worden volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Informatie over het basispakket en wat daaronder valt, leest u op de website van de Rijksoverheid. Neem voor informatie over uw eigen situatie contact op met uw eigen zorgverzekeraar. Meer informatie vind u ook op de website: www.ikregelmijnzorggoed.nl

01-07-2020

Online inzage medisch dossier

Per vandaag is het mogelijk online inzage te krijgen in uw medisch dossier van de huisarts. Gewoon thuis via de eigen telefoon of computer: via de online patiëntomgeving MijnGezondheid.net. Hierdoor wordt het makkelijker om samen met de huisarts te praten over de eigen gezondheid en om een keuze te maken over de behandeling.

De medische gegevens zijn goed beveiligd. Alleen de medewerkers van de huisartsenpraktijk en u als patiënt heeft toegang tot de gegevens. Wees voorzichtig met het geven van medische gegevens aan anderen en deel nooit zomaar gegevens aan bedrijven die daarom vragen. Heeft u vragen over de inhoud van uw dossier, dan kunt u deze stellen middels het eConsult in MijnGezondheid.net.

Voor het eerste gebruik dient u zich te aan te melden. Klik hier voor meer informatie en de werkwijze.