Nieuws

28-03-2023

Deel Haagweg tijdelijk  afgesloten voor parkeren

Van 11 tot en met 21 april 2023 is het tijdelijk niet mogelijk te parkeren aan een deel van de Haagweg nabij de praktijk. Aan de overzijde en verderop bij de begraafplaats blijft parkeren mogelijk. We adviseren om zo veel mogelijk per fiets of te voet naar de praktijk te komen. Dat is ook goed voor de beweging. Bent u toch afhankelijk van de auto, houdt er dan rekening mee dat u mogelijk meer tijd voor parkeren nodig hebt. 

27-03-2023

Büsra versterkt tijdelijk het assistententeam

In periode april tot en met juni kunt u Büsra aan de balie of telefoon tegenkomen. De afgelopen maanden sprong Büsra al een aantal keren in bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei en de komende maanden is zij er op de maan- en vrijdagen om het team te assisteren. Haar werkzaamheden bestaan voornamelijk uit balie, telefoon en administratieve en zorgtaken die een praktijkassistente dagelijks uitvoert. Büsra streeft ernaar u de best mogelijk zorg te leveren. Dat doet zijn met respect en door tijd en aandacht aan u en uw vragen te schenken.

10-02-2023

Vergroenen pleintje voor praktijk

Onze buurtbewoners zijn een initiatief gestart om het pleintje voor onze praktijk te vergroenen. Ook de gemeente wil Breda met Stad in het Park meer op de kaart zetten als groene metropool, de achteruitgang van de biodiversiteit  terugdringen en meer water op een natuurlijke manier laten infiltreren.
In maart gaan de tegels  onder de bomen plaatsmaken voor een groenvak. Aan de rand van het groenvak wordt een haag toegevoegd. De buurtbewoners  worden na de aanleg zelf verantwoordelijk voor het onderhoud. 
De praktijk blijft uiteraard toegankelijk, ook voor de hulpdiensten en aan parkeerplaatsen voor de fiets is gedacht. Hoewel verboden werd parkeren met de auto op het plein gedoogd. Door het groen is parkeren op het plein niet meer mogelijk. Het vergroenen van het plein draagt dus ook bij aan de verkeersveiligheid op de kruising Haagweg met Tuinzigtlaan.

26-01-2023

Verminderen wachttijd aan de telefoon

We merken dat de wachttijden aan de telefoon lang zijn, dat vinden wij onwenselijk. Daarom hebben wij maatregelen getroffen. U kunt vanaf vandaag in de ochtenden bij een lange wachtrij aan de telefoon kiezen om een terugbelverzoek achter te laten. De assistente belt u op het afgesproken tijdstip terug. Zij kan u dan de tijd en aandacht schenken die nodig is. U heeft ook de keuze om te blijven wachten.

Hoe werkt het?

Als de wachtrij aan de telefoon tussen 08.00-12.00 uur lang wordt of als u ná 12.00 uur met onze praktijk belt, krijgt u een bandje te horen met de optie om een terugbelverzoek te plaatsen. U volgt de stappen en spreekt een voicemail in met uw naam, geboortedatum en de reden dat u teruggebeld wilt worden. Daarna heeft u de mogelijkheid om een keuze te maken wanneer u teruggebeld wilt worden. er zijn verschillende tijdsblokken beschikbaar zodat u u kunt bepalen welke tijd u het beste schikt. U wordt dan door de assistente teruggebeld in het door u aangegeven tijdsblok.

Voor veel gezondheidszaken is telefonisch contact niet per sé noodzakelijk. U kunt 24/7 terecht op MijnGezondheid.net voor het aanvragen van herhaalmedicatie, plannen van een afspraak, een bericht versturen aan de huisarts, het inzien van labuitslagen of uw dossier.

TIP: Neem – voordat u de assistente belt – een kijkje op www.thuisarts.nl voor betrouwbare informatie over ziekte en gezondheid. Onze assistenten gebruiken dit ook bij het geven van advies aan u.

Voor medische spoedgevallen blijven wij de gehele dag telefonisch bereikbaar.

25-01-2023

Roxy Johnstone is de nieuwe POH GGZ

Roxy Johnstone werkt per 1 februari als praktijkondersteuner GGZ bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei. Transparant en eerlijk begeleidt zij mensen in onze praktijk met hun psychische klachten. Het is haar taak de psychische klachten van een patiënt in één tot twee gesprekken in kaart te brengen. Daarna plant zij samen met de patiënt een vervolg. Dit kan variëren van een korte interventie (maximaal drie gesprekken) tot een doorverwijzing naar een andere zorgverlener. Verder legt Roxy contacten met andere zorgverleners in de wijk om de patiënt zo goed mogelijk rondom zijn of haar geestelijk welbevinden te kunnen ondersteunen. Ze doet dit met een luisterend oor en samen met de patiënt. Ook met haar collega’s rekent Roxy op een prettige samenwerking. Na jaren werken als ambulant begeleider van personen in de specialistische ggz, heeft Roxy nu veel zin om te starten als POH GGZ.

19-01-2023

Ivanka Obi zegt gedag

Beste Patiënten,
Ik wil jullie bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen de afgelopen jaren. Ik ben altijd met heel veel plezier een samenwerking met jullie aangegaan. Daardoor heb ik mooie, waardevolle, intieme en soms confronterende gesprekken gevoerd met jullie.
I.v.m. andere werkzaamheden ga ik deze fijne praktijk en superteam per 1 februari a.s. verlaten. Ik weet dat mijn collega’s met evenveel passie voor jullie klaar staan en wens jullie al het moois.
Warme groet, Ivanka

Je bent het waard om voor te vechten,
Niet ondanks al je imperfecties en kwetsbaarheden maar dankzij.
Je bent het waard om van te houden,
Niet om wat je kunt, maar om wie je bent
M. Rutherford

22-12-2022

Dokter Hoeven maakt het artsenteam compleet

Op de dinsdagen versterkt vanaf januari 2023 dokter Hoeven het team van Huisartsenpraktijk Panta Rhei. We stellen haar graag aan u voor: Al bijna 10 jaar werkt dokter Hoeven als waarnemend huisarts bij verschillende praktijken in de regio Breda. Ze is een huisarts in de volle breedte van het vak en heeft extra interesse voor het bewegingsapparaat en kindergeneeskunde. In haar werk vindt ze het belangrijk om naast medisch-inhoudelijk ook communicatief goede zorg te leveren. Zo luistert dokter Hoeven goed naar patiënten en legt ze graag uit over de ziekte of aandoening. Samen met de patiënt komt ze dan tot een plan. Om dat te kunnen doen is het nodig dat patiënten op tijd komen en de beschikbare spreekuurtijd respecteren. Dokter Hoeven verwacht, ondersteund door het fijne team, op een prettige manier patiëntenzorg te bieden. 

Met dokter Bijkerk, dokter Roosen, dokter Hoeven en Verpleegkundig Specialist Marian Vermeulen zijn er iedere dag van de week 2 zorgverleners aanwezig.

07-12-2022

Uw ervaring met online inzage

Sinds 1 juli 2021 biedt Huisartsenpraktijk Panta Rhei de mogelijkheid aan tot Online inzage in uw medische dossier. Huisartsen Zorggroep Breda onderzoekt de ervaring van u met deze online inzage. Zij vragen u deel te nemen aan een onderzoek door een korte vragenlijst in te vullen: klik hier om naar de vragenlijst te gaan. Alvast bedankt voor uw medewerking.

03-11-2022

Praktijk gesloten tussen Kerst en Oud & Nieuw

Van dinsdag 27 tot en met vrijdag 31 december 2022 is Huisartsenpraktijk Panta Rhei gesloten. In deze week kunt u  voor medische hulp tijdens kantooruren contact opnemen met de huisartsengroep Tuinheuvel: 076 521 52 12.
U hoort dan welke huisartsen er op dat moment waarnemen. Voor meer informatie over deze huisartsen, klik hier.

Vanwege Tweede Kerstdag – een nationaal erkende feestdag – is de praktijk maandag 26 december gesloten. In geval van spoedeisende medische vragen kunt u op deze dag de Huisartsenpost bellen.

20-09-2022

Griepprik en pneumokokkenprik

Voor 1 oktober 2022 ontvangen mensen die dit jaar in onze praktijk in aanmerking komen voor een griepprik en/of pneumokkenprik een uitnodiging per post. Deze uitnodiging is persoonlijk en vermeld een datum en tijdstip waarop de prik in de huisartsenpraktijk gehaald kan worden. Lees verder …

13-09-2022

Herhaalprik tegen COVID

Iedereen van 12 jaar en ouder kan in het najaar een herhaalprik tegen corona krijgen met vernieuwde vaccins. Mensen met een hoger risico om ernstig ziek te worden door corona en zorgmedewerkers met patiënten- of cliëntencontact zijn als eerste aan de beurt. Zij krijgen de eerste helft van oktober 2022 een uitnodiging. Vanaf 10 oktober 2022 kunnen zij een afspraak maken bij de GGD’en voor de herhaalprik. Hierna kan iedereen vanaf 12 jaar die dat wil uit voorzorg een herhaalprik krijgen. Dit kan helpen om een opleving van het coronavirus tegen te gaan. Lees meer …

17-08-2022

Informatie over Apenpokken (Monkeypox) vaccinatie

Met vragen over de apenpokken (monkeypox) vaccinatie kunt u op werkdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur terecht bij een landelijke telefoonlijn: 088 767 4020 

Online vindt u informatie over de apenpokken op de volgende websites:

24-06-2022

Wij voeren actie voor goede huisartsenzorg

Van maandag 27 juni tot en met vrijdag 1 juli voert onze praktijk, samen met alle andere huisartsen in Nederland, actie om aandacht te vragen voor de druk op de huisartsenzorg. Dat doen we in het belang van al onze patiënten. We vinden dat in Nederland iedereen terecht moet kunnen bij een huisarts. Maar dat staat onder druk. De werkdruk in de huisartsenzorg is hoog en wanneer we patiënten verwijzen naar het ziekenhuis en de ggz zijn er vaak lange wachtlijsten.

We willen:

  • meer tijd hebben voor onze patiënten;
  • minder drukte in de avond-, nacht- en weekenddiensten;
  • betaalbare huisvesting voor alle huisartsenpraktijken;
  • dat de wachtlijsten in ziekenhuizen, de ggz en jeugdzorg worden opgelost.


Op vrijdagmiddag 1 juli gaan we met de meeste medewerkers naar het Malieveld in Den Haag voor een manifestatie. Daarom is onze praktijk die middag gesloten. Voor spoedgevallen zijn we wel bereikbaar en kunt u contact opnemen met onze praktijk via 076 521 28 19, keuze 1.

Wilt u ons steunen in deze actie? Kijk op www.huisartseninactie.nl/doe-mee/ hoe u dat kunt doen.

14 juni 2022

Spoed-huisartsenposten starten campagne

Vijf huisartsen-spoedposten in Brabant starten een gezamenlijke online campagne in een poging om onnodige bellers te weren. ,,We houden ons hart vast voor de zomerperiode. De werkdruk wordt zo hoog, straks moeten er nog spoedposten dicht.” Dat zegt bestuurssecretaris Ingeborg van Beurden van Huisartsenposten West-Brabant. Het is de eerste keer dat de spoedposten samen optrekken. Het gaat om Huisartsenposten Oost-Brabant, SHoko in de Kempen, HAP West-Brabant, Huisartsenpost Oosterhout en PrimaCura Huisartsen Spoedpost. Voor levensbedreigende situaties moeten mensen 112 bellen. De spoedposten zijn bedoeld als vangnet voor al wie – buiten kantoortijd – met spoed medisch advies of hulp nodig heeft. Lees dit artikel van BNDeStem verder, klik hier.

Tip van dokter Bijkerk: Bezoek de website www.thuisarts.nl voordat u contact opneemt met de Huisartsen-spoedpost. Op deze website wordt betrouwbare informatie en advies gegeven, waarmee u mogelijk al geholpen bent totdat onze praktijk weer open is.

9 juni 2022

Bij ons kunt u een PGO gebruiken

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of website. In een PGO kunt u verbinding maken met de computer van uw zorgverleners. Zoals van de huisarts, het ziekenhuis of een therapeut. Zo haalt u een kopie van uw medische gegevens op en zet je deze in uw PGO. Dit maakt een PGO anders dan een patiëntportaal. In ons portaal MijnGezondheid.net ziet u alleen informatie van Huisartsenpraktijk Panta Rhei. In een PGO kunt u ook informatie van andere zorgverleners ophalen.

Wij vinden het belangrijk dat u overzicht hebt over al jouw medische gegevens. Meer informatie over het gebruik van een PGO treft u elders op onze website aan, klik hier.

Update september 2022:

Ook het Amphia Ziekenhuis biedt de mogelijkheid uw gegevens te verzamelen in uw PGO.

3 juni 2022

Zorg voor elkaar Breda

Voor vragen over uw gezondheid en ziekten kunt u bij onze huisartsenpraktijk terecht. Heeft u een vraag over hulp of over zorg dan kunt u terecht bij de organisatie Zorg voor Elkaar. Bij Zorg voor Elkaar Breda werkt iedereen samen: inwoners, vrijwilligers, organisaties én de gemeente. Denk hierbij aan:

  • maatschappelijk werkers
  • huishoudelijke hulpen
  • wijkverzorgenden en wijkverpleging
  • Wmo-klantmanagers
  • consulenten (raadgevers) die cliënten ondersteunen en begeleiden
  • mensen die mantelzorgers ondersteunen
  • sociaal werkers in de wijken
  • vele vrijwilligers op allerlei gebieden


Kijk voor meer informatie op: https://zorgvoorelkaarbreda.nl/

21-04-2022

Ingrid Barber is nieuw gezicht aan de balie

Met ingang van 1 mei 2022 is Ingrid Barber de nieuwe praktijkassistente bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei. De afgelopen jaren volgde Ingrid de opleiding tot doktersassistente en liep zij onder andere stage bij een andere huisartsenpraktijk en op de huisartsenpost. Nu ze haar diploma heeft behaald, wordt zij uw eerste aanspreekpunt aan de balie of telefoon. Naast deze werkzaamheden houdt ze ook haar eigen spreekuur voor onder andere het uitspuiten van oren, het geven van injecties en bloeddrukmetingen.  

Ingrid gaat samen met u op zoek naar de beste actie op uw gezondheidsvraag. Dit kan variëren van een zelfzorgadvies, een afspraak bij de huisarts, de verpleegkundig specialist, de praktijkondersteuners of bij een van de praktijkassistentes. “Tijdens mijn opleiding heb ik geleerd door vragen te stellen en goed te luisteren de juiste inschatting te maken en zorg te bieden die in uw situatie het beste is”. 

24-02-2022

Mevrouw M. Nijhoff van militair arts tot huisarts in opleiding

Al jaren is Mariëtte Nijhoff werkzaam als militair arts bij de Koninklijke Luchtmacht. Zij wil zich als arts verbeteren en heeft daarom gekozen om de opleiding tot huisarts te gaan doen. Voor deze opleiding werkt dokter Nijhoff vanaf maart 2022 mee in onze praktijk om te kunnen leren over de verschillende aspecten van de huisartsenzorg. Dokter Nijhoff omschrijft zichzelf als open, betrokken en met een brede interesse voor de patiënt.
Een huisarts in opleiding is een afgestudeerd arts die de driejarige opleiding tot huisarts volgt en heeft de volledige bevoegdheid om de geneeskunde uit te oefenen. Ze houdt zelfstandig spreekuur, maar staat onder toezicht van dokter Bijkerk.

10-02-2022

Uw mening helpt ons verbeteren

U staat centraal in onze huisartsenpraktijk. Uw mening over ons is daarom heel belangrijk. Wij willen u vragen uw mening en ervaringen met ons te delen door anoniem één van onderstaande vragenlijsten in te vullen. De antwoorden geven informatie waar wij van kunnen leren. En dat is wat wij willen: leren hoe wij ons werk verder kunnen verbeteren. Wilt u meedoen met onze patiëntenquête? Klik op een van de onderstaande links:

Huisartsenpraktijk Panta Rhei

09-02-2022

Medewerkers geslaagd voor herhaalcursus Reanimatie

Vanavond zijn de zorgverleners van Panta Rhei geslaagd voor de herhaalcursus Reanimatie. We hopen het natuurlijk niet te hoeven toepassen, maar mocht het nodig zijn dan kunnen ze goed reanimeren.
De eerste zes minuten na een hartstilstand zijn cruciaal. Als een omstander in die minuten adequaat reageert, groeit de kans op overleven enorm. Het is dus zeker nuttig een reanimatie en AED-training te volgen. Tijdens de training leerden zij een hartstilstand herkennen, hoe een AED werkt en hoe zij deze kunnen toepassen. 
De reanimatie en AED-training is dus letterlijk van levensbelang. Zeker als u nagaat dat er tussen de 15.000 en 16.000 hartstilstanden per jaar plaatsvinden in Nederland.

12-05-2021

Informatie voor risicogroepen over leven in coronatijd

Speciaal voor risicogroepen heeft kenniscentrum Vilans een informatiepunt ingericht: Leven in coronatijd als je risico loopt. Het doel van dit informatiepunt is om mensen uit risicogroepen, ouderen en mensen met een beperking, te helpen met vragen waar ze mee zitten. Dat doen ze op een laagdrempelige manier, in goed te begrijpen taal. De website gaat over zaken als vaccinatie, testen en quarantaine en mondkapjes, maar ook over thema’s als welke gevolgen corona heeft voor het contact met zorgverleners en sociale contacten. Wilt u meer hierover weten: klik hier.

14-04-2021

Aanhoudende klachten na uw COVID-19 infectie

Mocht u 6 weken na uw COVID-19 infectie aanhoudende klachten hebben, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen voor een afspraak met de huisarts. Uw huisarts is degene die samen met u beoordeelt of er extra onderzoeken gedaan moeten worden. Soms zijn extra onderzoeken niet nodig, maar is er wel hulp nodig bij het herstel. Uw huisarts kan u verwijzen naar een hulpverlener voor herstelzorg, bijvoorbeeld naar de ergotherapeut of fysiotherapeut. Onder bepaalde voorwaarden is er vergoeding mogelijk, voor meer informatie: Paramedische herstelzorg na COVID-19 | Verzekerde zorg | Zorginstituut Nederland
Als u psychische klachten heeft door uw COVID-19 infectie dan kunt u ook bij uw huisarts terecht. Misschien is het dan nodig om een psycholoog of praktijkondersteuner in te schakelen.
Mensen die langer dan 3 maanden klachten houden, kunnen zich voor advies en ondersteuning wenden tot C-Support. C-support werkt in opdracht van VWS voor Covid-19 patiënten die langdurig klachten ondervinden van een coronabesmetting. Klik hier voor de website van C-Support.
Meer informatie en lotgenotencontact voor mensen die corona hebben gehad, vindt u op Coronalongplein.

06-04-2021

Keurmerk Nederlands Huisartsen Genootschap weer voor 3 jaar toegekend

Alsof het jaar al niet enerverend genoeg was, heeft een aantal weken geleden de audit plaatsgevonden voor de NHG Praktijkaccreditatie. En weer heeft Huisartsenpraktijk Panta Rhei deze succesvol doorlopen en mogen wij ook de komende 3 jaar het keurmerk van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NPA) dragen. Al sinds 2014 draagt Huisartsenpraktijk Panta Rhei dit keurmerk.
Een praktijk die het keurmerk van NPA draagt, voldoet aan de normen voor huisartsenzorg. Dit betekent dat u erop kan vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent dit dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

30-12-2020

Kijk bij doorverwijzing goed uw zorgpolis na voor vergoeding

Het einde van het jaar is voor veel mensen hét moment om een andere zorgverzekering te overwegen. En de keuze is reuze. Veel zorgverzekeraars bieden verschillende zorgpolissen aan. Ieder met hun eigen voorwaarden en premie. Voor onze medewerkers is het onmogelijk om de inhoud van alle zorgpolissen te kennen. Wij raden u aan bij een doorverwijzing van uw huisarts goed de polisvoorwaarden na te kijken of kosten worden vergoed door uw zorgverzekering. 

Geneeskundige zorg door de huisarts, praktijkassistent en praktijkondersteuner vallen onder het basispakket en worden volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Informatie over het basispakket en wat daaronder valt, leest u op de website van de Rijksoverheid. Neem voor informatie over uw eigen situatie contact op met uw eigen zorgverzekeraar. Meer informatie vind u ook op de website: www.ikregelmijnzorggoed.nl

01-07-2020

Online inzage medisch dossier

Per vandaag is het mogelijk online inzage te krijgen in uw medisch dossier van de huisarts. Gewoon thuis via de eigen telefoon of computer: via de online patiëntomgeving MijnGezondheid.net. Hierdoor wordt het makkelijker om samen met de huisarts te praten over de eigen gezondheid en om een keuze te maken over de behandeling.

De medische gegevens zijn goed beveiligd. Alleen de medewerkers van de huisartsenpraktijk en u als patiënt heeft toegang tot de gegevens. Wees voorzichtig met het geven van medische gegevens aan anderen en deel nooit zomaar gegevens aan bedrijven die daarom vragen. Heeft u vragen over de inhoud van uw dossier, dan kunt u deze stellen middels het eConsult in MijnGezondheid.net.

Voor het eerste gebruik dient u zich te aan te melden. Klik hier voor meer informatie en de werkwijze.