Klachten en complimenten

U kunt er iets mee doen!

Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Het kan echter voorkomen dat u over bepaalde zaken minder tevreden bent. Wij leren graag van uw ervaringen.

Niet tevreden? Praat erover met ons 

Wij vinden het als huisarts, maar ook als praktijkassistent en praktijkmanager belangrijk om u zo goed mogelijk te helpen. Als u niet tevreden over ons bent of als u vindt dat iets beter kan, dan horen wij dit graag. Dat kan mondeling, maar ook per mail aan info@huisartsenpraktijkpantarhei.nl. We bieden u graag de mogelijkheid tot een gesprek aan. In dit gesprek luisteren wij naar uw ervaring en onderzoeken wij met u naar mogelijkheden voor verbetering of oplossing. Vindt u dit lastig of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht vertrouwelijk bespreken met een klachtenfunctionaris. 

Klacht indienen 

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en onpartijdig en kan samen met u naar een oplossing zoeken, zoals bemiddelen tussen u en uw huisarts of waarnemend huisarts. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Wilt u hulp van een klachtenfunctionaris? Vult u dan het klachtenformulier in op de website van SKGE. U kunt ook eerst bellen naar 088 022 91 00. 

Stuurt u liever uw klacht per post? Dan is het belangrijk dat u een duidelijke omschrijving geeft wanneer en waar de gebeurtenis plaatsvond, over wie u een klacht heeft en waarom u niet tevreden bent. Vergeet u niet uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer te vermelden. U kunt uw klacht sturen naar: 

SKGE, Postbus 8018, 5601 KA Eindhoven
Voor vragen kunt u bellen naar 088 022 91 00. 

Geschilleninstantie 

Als u ook met hulp van de klachtenfunctionaris er echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (een (voormalig) rechter), uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (jurist). De uitspraak van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie vindt u op www.skge.nl.

Meer over onze klachtenregeling leest u in Model klachtenregeling (link volgt binnenkort).