Nieuws

CONTINUE

Coronavaccinatie(bewijzen) klik hier.

14-09-2021

Prik tegen griep en pneumokokken

Voor 1 oktober 2021 ontvangen de mensen die daarvoor in aanmerking komen een uitnodiging voor hun jaarlijkse griepprik. Mensen die geboren zijn tussen 1 januari 1948 en 31 december 1952 worden ook uitgenodigd voor een pneumokokkenprik. Lees verder...

mei - augustus 2021

Hoe houden wij onze zorg toegankelijk

We merken toenemende drukte aan de telefoon. Ook de vakantieperiode en ziekte hebben gevolgen voor onze bereikbaarheid. Het kan daarom langer duren voordat u iemand te spreken krijgt, dan u van ons gewend bent. Door de drukte komen de de praktijkassistenten nauwelijks toe aan hun overige zorgtaken. We hechten aan kwalitatief hoogwaardige zorg en houden deze graag toegankelijk. Om die reden hebben wij onlangs ons team uitgebreid met een verpleegkundig specialist Marian Vermeulen, ook huisarts in opleiding mevrouw Vehmeijer kan en doet steeds meer en per 1 september breidt ons assistententeam uit met Öznur Dikmen.  U kunt ons ook helpen:

  • We verzoeken u dringend alleen in de ochtend telefonisch contact op te nemen met de praktijk tussen 08.00-12.00 uur, zodat in de middag de medewerkers zich op hun zorgtaken kunnen richten. Voor spoed zijn wij uiteraard ook tussen 12.00-17.00 uur telefonisch bereikbaar. 
  • Heeft u vragen over het vaccinatiebewijs (DCC) bel dan met 0031 247 247 247 (24 uur per dag, 7 dagen per week) of bezoek de website Coronacheck.nl. Alleen als u volledig door ons bent gevaccineerd en géén toestemming heeft gegeven voor registratie in RIVM-register kunnen wij u in uitzonderlijke gevallen helpen.
  • Heeft u vragen over de coronavaccinatie neem dan contact op met het landelijke informatienummer 0800 1351 (08.00-20.00 uur bereikbaar) of bezoek de website www.coronavaccinatie.nl. In het steeds wisselende landschap, beschikken zij over de meest actuele informatie. Degenen die voor een vaccinatie bij ons in aanmerking komen, hebben al een oproepkaart ontvangen.
  • Veel vragen aan de huisarts kunt u stellen via de MijnGezondheid,net of de MedGemak-app. U krijgt dan ook rechtstreeks van de huisarts antwoord. Om van deze mogelijkheid gebruik te maken (ook buiten onze openingstijden), klik op de volgende link: Mijngezondheid.net. Via dit online patiëntenportaal kunt u ook veilig een afspraak inplannen, herhaalmedicatie aanvragen of lab-uitslagen bekijken.
  • De betrouwbare website www.thuisarts.nl biedt veel informatie over gezondheidsvragen die u mogelijk heeft. Wie weet helpt de geboden informatie u al verder. Blijft u toch met zorgen zitten, dan kunt u alsnog contact met ons opnemen telefonisch in de ochtend of 24/7 via MijnGezondheid.net.

Bovenal vragen wij u om uw begrip en geduld. We hebben veel bewondering voor het Panta Rhei-team en hoe zij in deze uitdagende tijden het beste uit zichzelf halen om u van de juiste zorg te blijven voorzien.

31-08-2021

Wijzigingen Amphia Bloedafname locatie Langedijk

Per 1 september 2021 zijn de openingstijden van Amphia locatie Langedijk, afdeling Bloedafname gewijzigd naar:
Maandag tot en met vrijdag : 07.30 tot 12.30 uur

Vanaf 1 oktober verhuist de afdeling Bloedafname van Amphia locatie Langedijk naar de Oranjeboomstraat 241. De openingstijden blijven zoals hierboven vermeld.

27-08-2021

Wachttijden ziekenhuizen en klinieken nu te zien op Zorgkaart Nederland

Op Zorgkaart Nederland is nu op één pagina van alle ziekenhuizen en klinieken te vinden hoeveel dagen patiënten moeten wachten voordat zij aan de beurt zijn. Voor meer inzicht in wachttijden, vraagt de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) aan ziekenhuizen en klinieken hoe lang een patiënt moet wachten voor bepaalde onderzoeken of behandelingen.
Er is informatie over drie soorten wachttijden: bij poliklinieken, voor diagnostiek en voor behandelingen. Deze wachttijden zijn te vinden op de pagina zorgkaartnederland.nl/wachttijden. Patiënten die hulp nodig hebben bij het zoeken naar een zorgaanbieder waar zij snel terecht kunnen, kunnen contact opnemen met hun zorgverzekeraar voor zorgbemiddeling.

21-07-2021

Öznur Dikmen wordt nieuwe praktijkassistente

De vriendelijke Öznur Dikmen versterkt per 1 september 2021 ons bestaande team. De afgelopen 2 jaar werkte zij als doktersassistente bij Huisartsenpraktijk Koolhoven in Tilburg. Bij ons gaat ze aan de slag als allround praktijkassistente. Naast werkzaamheden aan de telefoon en balie, doet zij ook assistentenspreekuur. Zo beheerst Öznur onder andere de vaardigheden voor bloeddruk meten, wratten aanstippen, hechtingen verwijderen en oren uitspuiten. Öznur is sociaal en zorgzaam en treedt met een open houding mensen tegemoet: “Ik kijk er naar uit om me samen met mijn ervaren collega’s in te zetten om u dagelijks de gewenste zorg te bieden.” 

30-06-2021

Digitaal Corona Certificaat

Wilt u een bewijs van vaccinatie voor reizen of voor toegang tot een evenement of binnenlocatie? Dan kunt u terecht op de website CoronaCheck.nl of de app CoronaCheck op uw smartphone. U kunt daar zelf direct uw vaccinatiebewijs regelen.
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van de CoronaCheck website of app? Neemt u dan contact op met de Rijksoverheid. Belt u dan naar 0031-247247247. Daar zitten mensen klaar om u te helpen, ook als u zelf geen computer heeft.
Heeft u CoronaCheck.nl geprobeerd, maar is uw vaccinatiebewijs daar niet te vinden? Alleen als u door onze huisartsenpraktijk volledig bent gevaccineerd, kunnen wij u mogelijk helpen. Stuurt u dan een e-mail naar info@huisartsenpraktijkpantarhei.nl, geef daarbij aan dat u een bewijs van volledige vaccinatie wilt krijgen, omdat dat dit niet is gelukt via CoronaCheck.nl. Vermeld ook uw contactgegevens.
Als het voor ons mogelijk is om u wel een vaccinatiebewijs te geven, dan sturen we u dat toe. Het heeft geen zin om onze praktijk hierover te bellen. Kijk op de website van de overheid voor meer informatie over wat u zelf kunt doen om aan een vaccinatiebewijs te komen.

04-06-2021

Verbouwing BENU Centrum

BENU Apotheek Breda Centrum gaat vanaf 07-06-2021 verbouwen en daarom is de balie en toegang tot BENU Apotheek Breda Centrum gesloten. De openingsdatum is nog niet bekend.

Wat betekent dit voor u? 

  • Haalt u altijd uw medicijnen op aan de balie van de apotheek: Als uw recept bij BENU binnen is, nemen zij contact met u op.  
  • Gebruikt u de afhaalautomaat of bezorgt BENU uw medicijnen: Dan blijft dat gewoon hetzelfde. 
  • Heeft u een spoedrecept: Dan kunt u BENU bellen op nummer 076-5224343 of kunt u terecht bij een van de andere BENU Apotheken in Breda. Bijvoorbeeld BENU Apotheek Tuinzigt, Acaciastraat 114, 076-530 0444 of BENU Apotheek Bredero, Brederostraat 2B, 076 513 8012.
  • Heeft u vragen - Dan kunt u ons het beste mailen, bredacentrum@benuapotheek.nl. Heeft u spoedvragen dan kunt u ons bellen op nummer 076-5224343.
  • Wilt u toch graag persoonlijk contact? Dan bent u uiteraard van harte welkom bij één van de andere BENU Apotheken in Breda.

17-05-2021

Röntgen niet meer op locatie Amphia Langedijk

Vanaf deze week is er geen radiologie-afdeling meer op de locatie Langedijk van het Amphia Ziekenhuis. Indien u een verwijzing heeft voor een röntgenfoto, echo of MRI kunt u op de andere locaties terecht. Klik hier voor de locaties en adresgegevens van de afdeling Radiologie.

12-05-2021

Informatie voor risicogroepen over leven in coronatijd

Speciaal voor risicogroepen heeft kenniscentrum Vilans een informatiepunt ingericht: Leven in coronatijd als je risico loopt. Het doel van dit informatiepunt is om mensen uit risicogroepen, ouderen en mensen met een beperking, te helpen met vragen waar ze mee zitten. Dat doen ze op een laagdrempelige manier, in goed te begrijpen taal. De website gaat over zaken als vaccinatie, testen en quarantaine en mondkapjes, maar ook over thema’s als welke gevolgen corona heeft voor het contact met zorgverleners en sociale contacten. Wilt u meer hierover weten: klik hier.

14-04-2021

Aanhoudende klachten na uw COVID-19 infectie

Mocht u 6 weken na uw COVID-19 infectie aanhoudende klachten hebben, dan raden wij u aan contact met ons op te nemen voor een afspraak met de huisarts. Uw huisarts is degene die samen met u beoordeelt of er extra onderzoeken gedaan moeten worden. Soms zijn extra onderzoeken niet nodig, maar is er wel hulp nodig bij het herstel. Uw huisarts kan u verwijzen naar een hulpverlener voor herstelzorg, bijvoorbeeld naar de ergotherapeut of fysiotherapeut. Onder bepaalde voorwaarden is er vergoeding mogelijk, voor meer informatie: Paramedische herstelzorg na COVID-19 | Verzekerde zorg | Zorginstituut Nederland
Als u psychische klachten heeft door uw COVID-19 infectie dan kunt u ook bij uw huisarts terecht. Misschien is het dan nodig om een psycholoog of praktijkondersteuner in te schakelen.
Mensen die langer dan 3 maanden klachten houden, kunnen zich voor advies en ondersteuning wenden tot C-Support. C-support werkt in opdracht van VWS voor Covid-19 patiënten die langdurig klachten ondervinden van een coronabesmetting. Klik hier voor de website van C-Support.
Meer informatie en lotgenotencontact voor mensen die corona hebben gehad, vindt u op Coronalongplein.

06-04-2021

Keurmerk Nederlands Huisartsen Genootschap weer voor 3 jaar toegekend

Alsof het jaar al niet enerverend genoeg was, heeft een aantal weken geleden de audit plaatsgevonden voor de NHG Praktijkaccreditatie. En weer heeft Huisartsenpraktijk Panta Rhei deze succesvol doorlopen en mogen wij ook de komende 3 jaar het keurmerk van het Nederlandse Huisartsen Genootschap (NPA) dragen. Al sinds 2014 draagt Huisartsenpraktijk Panta Rhei dit keurmerk.
Een praktijk die het keurmerk van NPA draagt, voldoet aan de normen voor huisartsenzorg. Dit betekent dat u erop kan vertrouwen dat de praktijk goed is georganiseerd. Ook betekent dit dat de praktijk zich blijft ontwikkelen om u steeds beter te kunnen helpen.

10-03-2021

Nieuwe gezicht met veel ervaring. We stellen aan u voor: Marian Vermeulen

Bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei introduceren wij een nieuw gezicht: Marian Vermeulen. Marian is Verpleegkundig Specialist, een nieuwe functie in onze praktijk. Op onze website leggen wij uit wat een Verpleegkundig Specialist is en doet in de huisartsenpraktijk.
Met Marian halen we een bak aan ervaring naar de praktijk. In 35 jaar heeft zij door verschillende functies in diverse sectoren van de zorg ervaring opgedaan en sinds 2014 is zij als Verpleegkundig Specialist bij onder andere Huisartsenpost Breda werkzaam. Marian streeft naar het vinden van de optimale behandeling met en voor de zorgvrager en te doen wat ze afspreekt. U treft haar na 1 april op woensdagen aan in onze praktijk.

19-02-2021

Florianne Vehmeijer eerste huisarts in opleiding

René Bijkerk was eerder al 10 jaar huisartsopleider. Door die ervaring weet hij dat het opleiden van toekomstige huisartsen heel erg leuk is en ook bijdraagt aan de huisartsenzorg van de toekomst. Niet alleen brengen huisartsen in opleiding actuele kennis met zich mee, ook zijn er veel nieuwe huisartsen nodig om het (dreigende) huisartsentekort in Nederland tegen te gaan. Op 1 maart 2021 start de eerste huisarts in opleiding bij onze praktijk.
Florianne Vehmeijer is afkomstig uit Rotterdam en volgt daar aan Erasmus MC de driejarige specialisatie tot huisarts. In haar jaar bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei wil ze veel leren en steeds zelfstandiger gaan werken. Zij zal haar eigen spreekuur voeren onder supervisie van René Bijkerk. Florianne omschrijft zichzelf als een arts die betrokken is en goed luistert en haar patiënten zo goed mogelijk probeert te helpen.
Na haar basisopleiding is Florianne als arts-assistent Kindergeneeskunde werkzaam geweest en de afgelopen jaren heeft zij promotieonderzoek gedaan naar de gevolgen van stress op de gezondheid van kinderen. Nu heeft ze vooral heel veel zin om aan de slag te gaan bij Huisartsenpraktijk Panta Rhei.

30-12-2020

Kijk bij doorverwijzing goed uw zorgpolis na voor vergoeding

Het einde van het jaar is voor veel mensen hét moment om een andere zorgverzekering te overwegen. En de keuze is reuze. Veel zorgverzekeraars bieden verschillende zorgpolissen aan. Ieder met hun eigen voorwaarden en premie. Voor onze medewerkers is het onmogelijk om de inhoud van alle zorgpolissen te kennen. Wij raden u aan bij een doorverwijzing van uw huisarts goed de polisvoorwaarden na te kijken of kosten worden vergoed door uw zorgverzekering. 

Geneeskundige zorg door de huisarts, praktijkassistent en praktijkondersteuner vallen onder het basispakket en worden volledig vergoed door de zorgverzekeraar. Informatie over het basispakket en wat daaronder valt, leest u op de website van de Rijksoverheid. Neem voor informatie over uw eigen situatie contact op met uw eigen zorgverzekeraar. Meer informatie vind u ook op de website: www.ikregelmijnzorggoed.nl

01-07-2020

Online inzage medisch dossier

Per vandaag is het mogelijk online inzage te krijgen in uw medisch dossier van de huisarts. Gewoon thuis via de eigen telefoon of computer: via de online patiëntomgeving MijnGezondheid.net. Hierdoor wordt het makkelijker om samen met de huisarts te praten over de eigen gezondheid en om een keuze te maken over de behandeling.

De medische gegevens zijn goed beveiligd. Alleen de medewerkers van de huisartsenpraktijk en u als patiënt heeft toegang tot de gegevens. Wees voorzichtig met het geven van medische gegevens aan anderen en deel nooit zomaar gegevens aan bedrijven die daarom vragen. Heeft u vragen over de inhoud van uw dossier, dan kunt u deze stellen middels het eConsult in MijnGezondheid.net.

Voor het eerste gebruik dient u zich te aan te melden. Klik hier voor meer informatie en de werkwijze.